Yumurta kabuğu deyip geçmeyin

Yumurta kabuğu deyip geçmeyin

Yumurta kabuğunun kalsiyum deposu olduğunu ve vücudumuzun kalsiyum ihtiyacını bu kabukları yiyerek karşılayabileceğimizi biliyor muydunuz?

Evet, şaşırtıcı değil mi? Yumurta kabuklarını yemek de nereden çıktı diyebilirsiniz. Ama uzmanlar yumurta kabuğunun kalsiyum açısından çok zengin olduğunu ve %95 oranında kalsiyum karbonat içerdiğini belirtiyor.

Bir yumurta kabuğunda 2 gr kalsiyum bulunur ve kalsiyum, kadınlardaki yaşlanmaya bağlı olarak oluşan osteoporoz ağrılarını ve kemik erimesini azaltır.
Yumurta kabuğunu kesinlikle çiğ tüketmeyin. Çünkü kabuktaki bakterileri öldürmek için önce kaynatıp, sonrasında da 93 ºC 10-15 dk. fırınlamamız gerekiyor.

Fırından çıkardığımız yumurta kabuklarını ince toz haline getirip, ekmek yapmak için unun veya tozunu katabileceğimiz besinlerle birlikte kullanabiliriz. Yalnız şunu da lütfen unutmayın, kalsiyumun fazlası da zararlıdır.

Yetişkin bir insanın günde en fazla 1 gr. dan fazla kalsiyuma ihtiyacı yoktur.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Görüş bildirmek ister misiniz?