Cilt tipine uygun beslenme önerileri

1
45
görüntüleme

Cilt sorunu yaşamamak için öncelikle beslenme alışkanlıklarına dikkat edilmesi gerekir. Cilt yapısına bağlı olarak farklı besinler tüketilmesi yerinde olacaktır. Örneğin, yağlı cilt yapısına sahip bir kişi ile hassas cilt yapısına sahip bir kişinin tükettiği besinler birbirinden farklıdır.

Hassas ciltler için beslenme önerileri

Hassas cilt yapısı her şeye tepki verebilir. Yediğiniz yemekten içtiğiniz suya, kullandığınız kozmetik ürünlerinden, giydiğiniz kıyafete kadar her şey buna dahildir. Bu tarz bir cilt yapısına sahipseniz, öncelikle baharatlı yiyeceklerden uzak durmanız yararınıza olacaktır. Çünkü bu tip yiyeceklere ani tepki verebilirsiniz. Bunun yerine daha düzenleyici olan balık, yoğurt, elma gibi yiyeceklere yönelebilirsiniz. İçecek olarak da bitki çayı olarak papatya ve anason çaylarını kullanabilirsiniz.

Kuru ciltler için beslenme önerileri

Vücudun ihtiyacı olan suyu yeteri kadar karşılayamaması nedeniyle cildiniz de normalden daha kuru kalabilir. Bunu bir şekilde takviye etmeli ve cildinizin ihtiyacı olan suyu karşılamalısınız. Bunun için öncelikle mevcut suyu korumakla başlayın. Yani vücuttaki su miktarını azaltan yiyeceklerden uzak durup, günde en az 2 litre su içmeye gayret edin. Meyve tüketimi de cildin ihtiyacı olan nemi ve suyun karşılanmasına yardımcı olacaktır. Ayrıca cildiniz için faydalı olan nemlendirici bir kremi de kullanabilirsiniz.

Yağlı ciltler için beslenme önerileri

Yağlı ciltler, diğer cilt tipinden farklı olarak sürekli nemli ve parlak bir görünüme sahiptir. Gözenekler daha belirgin ve  genellikle de akne ve sivilce olabilir. Bu cilt tipinin gün içinde tükettiği besinlere çok dikkat etmesi gerekir. Özellikle yağlı ve baharatlı atıştırmalıklardan, kızartmalardan ve çikolata gibi tatlılardan uzak durması gerekir. Yoğurt, peynir, yağsız süt ve havuç gibi besinler bu cilt tipi için daha uygun olacaktır.

Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...