Kilo almak için ne yapmalı?

0
4
görüntüleme

Kilo vermenin aksine kilo alma çabası içinde olanlarda yok değil. Kilo problemine yol açan ve kilo almada zorlanmamızı sağlayan çeşitli sebepler vardır. Var olan bir hastalık ya da beslenmenin düzgün ve sağlıklı olmaması kilo alamama soruna yol açan en büyük etkenlerdir.

Enerji tüketimi enerji alımından fazla ise kilo alamama problemleri görülür. Ayrıca sigara içmekte kilo alamama sorununa yol açan bir etkendir. Çünkü sigara içen kişilerin tat alma duyuları kaybolur. Bu nedenle besinlerin gerçek tadları alınamaz ve iştahsızlık ortaya çıkabilir. Bağırsak kurtları da kilo almanızı önler. Bunun nedeni ise, yenilen besinlerin kurtlarla paylaşılmasıdır.

Hormonal nedenlere bağlı olarak da kilo alma problemi yaşanabilir. Özellikle tiroit hormonları ve böbrek üstü bezlerinin çalışma durumuna bağlı olarak kilo problemleri ortaya çıkar. Her ne nedene bağlı olursa olsun kilo almak için işte yapacaklarınız…

Kilo alımında yardımcı olacak bazı öneriler :

  • Ana öğünlerinizde ( sabah, öğle ve akşam) süt grubu,et grubu, tahıl grubu ve sebze ve meyve grubundan en az bir besin olmasına özen gösterin
  • Günde 3 büyük öğün yapmaktansa 5-6 küçük dengeli öğünler yapmanız daha faydalı olabilir.
  • Yağlar midede uzun süre kaldıklarından dolayı tokluk sağlarlar. Bu nedenle kilo almak isteyen kişinin diyetinde yağda kızartmalar ve çok yağlı besinler yer almamalıdır. Etli yemekler yağ eklenmeden pişirilmeli, etsiz olanlara da yeterli miktarda yağ koyulmalıdır.
  • Aralarda yapacağınız öğünler boş kalori kaynağı olanlar değil, meyveler, süt ve süt ürünleri, sütlü tatlılar ve tost gibi besleyici değere sahip besinler olmalıdır.
  • Patates kızartması, kızarmış tavuk ve balık yerine fırında patates, ızgara tavuk ve balık tercih edin, porsiyon miktarlarını biraz arttırın.
  • Alabileceğiniz en iyi basit karbonhidratlı besinler bal ve pekmezdir.
  • Kuru yemişler ( ceviz, fındık, badem) ve kuru meyveler ( kayısı, incir vb) diyetinizin hem enerjisini, hem de vitamin ve mineral içeriğini arttırır.
  • Diyetinize keten tohumu eklemek hem omega-3 içeriğini , hem posa hemde enerji içeriğini arttırır.
  • Su, çay, kahve ve soda kalori içermez. Besinsel değeri yüksek ve daha fazla enerji içeren süt, ayran veya meyve suyu gibi içecekleri tercih edin.
  • Sıvılar midenizi doldurarak daha fazla yemenizi engeller. O yüzden sıvı tüketimini yemeklerden 30- 60 dakika önce veya sonra yapmanızda fayda var.
  • Gece öğün yapmak için iyi bir zaman olabilir, çünkü bir sonraki öğüne iştahınız etkilenmez.
  • Diyetinizdeki protein miktarını arttırmak için 1 bardak sütünüze ¼ bardak süt tozu, yemeklerinize ve salatalarınıza ekstra et ( kırmızı et, tavuk, balık) ve kurubaklagiller ( nohut, kurufasulye gibi) ekleyebilirsiniz.
  • Vitamin ve mineral ihtiyacınızı karşıladığınızdan emin olmak için bir doktora veya uzmana danışarak vitamin- mineral suplementi kullanabilirsiniz.
  • Tempolu yürüyüş, yüzme ve bisiklet gibi aerobik egzersizler ve aşırı yapılan egzersizler vücutta yağ kaybına sebep olur ve kilo kaybı sağlar. Ağırlık kaldırma egzersizleri kas kitlesi artışında yardımcı olabilir.Evde veya spor salonunda yeterli ekipmanla kuvvet egzersizleri deneyebilirsiniz.Size en uygun egzersiz programı için mutlaka uzmanından yardım isteyin.
  • Hayatınızdaki stresi azaltmaya çalışın. Sinirlenme ve gerginlik vücudunuzdaki tüm kasların gerilmesine yol açar, kasların kasılmaları da boş yere enerji harcar.

Diyetisyen İrem ÇELİK

Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...